Zuid-Koreaanse winkelgiganten verlaten NFT-markt

Verschillende grote Zuid-Koreaanse detailhandelsbedrijven, waaronder Lotte en Hyundai, verlaten de sector van de niet-fungibele tokens (NFT) als gevolg van een opmerkelijke marktvertraging, waardoor ze zich weer op hun kernactiviteiten gaan richten.

Zuid-Koreaanse detailhandelaren trekken zich terug uit NFT-markt

Verschillende Zuid-Koreaanse winkelgiganten, waaronder Lotte en Hyundai, stappen uit de sector van de niet-fungibele tokens (NFT), wat een belangrijke verschuiving in hun digitale strategie betekent. De stap van de bedrijven volgt op een opmerkelijke vertraging in de NFT-markt, wat hen ertoe aanzette om hun plannen te heroriënteren op hun kernactiviteiten.

Lotte Home Shopping beëindigt NFT-activiteiten

Lotte Home Shopping, de e-commercetak van retailgigant Lotte, kondigde aan dat het zijn NFT-winkelplatform stopzet. Het platform, dat oorspronkelijk geïntegreerd was in de mobiele app van Lotte Home Shopping, maakte deel uit van de strategie van het bedrijf om een metavers platform te ontwikkelen.

Hyundai en Shinsegae volgen het voorbeeld

Hyundai Department Store, een andere grote retailer, stapt ook uit de NFT-ruimte. De NFT-portemonneediensten van Hyundai, die in hetzelfde jaar als het platform van Lotte werden gelanceerd, boden klanten verschillende incentives zoals kortingen en gratis cadeaus. Deze diensten worden nu stopgezet omdat het bedrijf ervoor kiest om de markt te verlaten.

NFT-aanbod terugschroeven

Shinsegae, een andere belangrijke speler in de Zuid-Koreaanse detailhandel, heeft haar NFT-aanbod aanzienlijk teruggeschroefd. Een ingewijde in de sector onthulde dat veel detailhandelaren zich gretig op de NFT-markt hadden gestort, maar dat ze hun activiteiten nu aan het terugschroeven zijn omdat de markt aan het afzwakken is.

Impact van marktvertraging

De laatste trend van detailhandelsgiganten die de NFT-markten verlaten, volgt op de verschuiving in de houding van Zuid-Korea ten opzichte van NFT. De hoogste financiële toezichthouder van het land wil met name bepaalde NFT’s classificeren als virtuele activa. Deze stap verplicht bedrijven die NFT’s uitgeven die geclassificeerd zijn als virtuele activa om deze te rapporteren aan de Zuid-Koreaanse overheidsinstantie.

Samenvatting

De beslissingen van Lotte, Hyundai en Shinsegae weerspiegelen een strategische verschuiving onder Zuid-Koreaanse retailers van NFT’s naar het versterken van hun kernactiviteiten. Deze sluitingen betekenen een opmerkelijke terugtrekking uit de eens zo veelbelovende NFT-sector en onderstrepen de uitdagingen waarmee ze geconfronteerd worden naarmate de marktdynamiek zich ontwikkelt.


The post Zuid-Koreaanse winkelgiganten verlaten NFT-markt appeared first on Bitcoinmagazine.nl.