Google past beleid voor crypto-advertentie, mogelijk met oog op bitcoin ETF

Google gaat zijn beleid voor crypto-advertenties herzien. Het gaat om ads voor ‘Cryptocurrency Coin Trusts’ die zich richten op de Verenigde Staten.

Het lijkt allemaal in het teken te staan met de aanstaande bitcoin ETF die om de hoek staat. Deze gereguleerde optie voor bitcoinbeleggingen kan ook veel scammers aantrekken die zich voordoen als een ETF-emittent. Maar ook: de legitieme ETF-aanbieders zullen proberen om zelf zoveel mogelijk kapitaal aan te trekken onder particulieren.

Om dit allemaal in goede banen te leiden, gaan er op 29 januari nieuwe regels van kracht. De update geeft Google de mogelijkheid om “gecertificeerde adverteerders” in staat stellen dergelijke producten te promoten, op voorwaarde dat ze voldoen aan de eisen van de technologiegigant.

Het voorbeeld omvat trusts met “financiële producten waarmee beleggers aandelen kunnen verhandelen in trusts die grote hoeveelheden digitale valuta bezitten.” Het beleid zal van toepassing zijn op alle Google-accounts in de hele wereld en adverteerders moeten blijven voldoen aan de lokale wetgeving.

“Schendingen van dit beleid zullen niet leiden tot onmiddellijke opschorting van accounts zonder voorafgaande waarschuwing. Er zal ten minste zeven dagen vóór de opschorting van uw account een waarschuwing worden afgegeven.”

Het is nog niet helemaal duidelijk of de ETF’s onder de definitie van Google van “Cryptocurrency Coin Trusts” zouden vallen. Google heeft niet gereageerd op een verzoek van The Block waarin om opheldering werd gevraagd.

Volgens deadlines moet de Security and Exchange Commission (SEC) de aanvragen van bedrijven zoals BlackRock, Bitwise, WisdomTree, Invesco, Fidelity, Valkyrie en VanEck medio januari goedkeuren, afwijzen of uitstellen.

De SEC is momenteel in de weer met Grayscale en haar Bitcoin Trust (GBTC)-product. Het Amerikaanse Hof van Beroep gaf in oktober een formeel mandaat had af aan de toezichthouder. Het moet de wens van Grayscale om zijn GBTC-fonds om te zetten in een spot bitcoin ETF overwegen.

Bloomberg-analist James Seyffart zei onlangs dat de periode voor veel spot bitcoin ETF-goedkeuring tussen 5 en 10 januari vallen.

In september heeft Google ook zijn cryptobeleid uitgebreid, waardoor adverteerders NFT-games kunnen promoten, zolang het maar niet om kansspelen gaat.


The post Google past beleid voor crypto-advertentie, mogelijk met oog op bitcoin ETF appeared first on Bitcoinmagazine.nl.